Twitter alternatifi T2’nin gözü mavi tik kaybedenlerde
Elon Musk, önceki yönetim altında doğrulanan binlerce kullanıcıdan mavi tikleri kaldırmaya karar verdikten ve herkesi Twitter Blue’ya yönlendirdikten sonra, Twitter alternatiflerinden biri, bu “eski” tikli kullanıcılardan bazılarını platformuna çekmeyi umuyor. İki eski Twitter çalışanı tarafından yürütülen, yalnızca davetle kullanılabilen bir hizmet. T2, kullanıcıların “eski” Twitter mavi tiklerini sitesine taşımasına izin vereceğini söylüyor.
T2, Musk’ın Twitter’ı devralmasının ardından hızla ortaya çıkan ve büyüyen alternatiflerin tam ortasında. Bu platform MastodonMuk öncesi ile ilişkilendirilen “Twitter” gibi önceden var olan bazı rakiplerinden daha küçük olmasına rağmen Halk Meydanı “Onu hayata döndürmeyi amaçlıyor. Hatta kurucusu Gabor Cselletamamen yeni bir deneyimden ziyade bazı basitleştirmelerle Twitter’ın oldukça basit bir kopyasını yapmayı planladığını açıkça ortaya koyuyor.
Yani şimdilik T2 olarak bilinen sosyal ağ, ileride adının değiştirilmesi planlansa da Twitter’ın eski doğrulama programına dayalı bir “açıklama”. Onay işareti ” özelliğini başlatması şaşırtıcı değil. Bu kullanıcılar, T2’nin doğrulama sürecinden geçmek için kısa bir form doldurabilir. Ayrıca bu özellik T2’nin bekleme listesinde olanlar için de geçerli olacak.
Twitter’daki eski doğrulamalar 1 Nisan’da sona ermeye başladığından, kullanıcıların programdan yararlanmak için şimdilik yalnızca birkaç günleri var. Ancak şirketin, Twitter’ın eski doğrulamaları sona erdiğinde farklı şekillerde doğrulama sunma planı da var. Ayrıca, T2’nin form tabanlı doğrulaması, Twitter Blue aboneliğiyle alınan yeni doğrulamalar için kullanılamayacaktır.
T2, yeni doğrulama özelliklerinin yanı sıra birkaç önemli adımı daha duyurdu. Şirket, eski bir Discord yöneticisini yeni CTO’su olarak atadı ve Twitter kullanıcılarına tanıdık gelecek bir yeniden tasarımı başlatıyor.
Ancak tüm yeni Twitter rakipleri gibi, T2’nin de platforma gerçek bir rakip olmaya yaklaşması için uzun zamana ihtiyacı var. Yine de Mastodon’un kurucu CEO’su Eugen Rochko Belirtildiği gibi, daha eski doğrulamaya sahip olanlar gibi Twitter’ın daha etkili kullanıcıları, alternatif platformlar için çok pahalı olan kişilerdir. T2 bu kullanıcılardan daha fazlasını işe alabilirse, amaçlarına ulaşmak çok daha kolay olabilir.